Tuesday, February 03, 2015

Al Quran At-Thayyib


TAFSIR AL-QUR'AN PER KATA AT-THAYYIB BESERTA TRANSLITERASI ISTIMEWA




Terjemahan Per Kata (Standard RI)
Memudahkan pembaca dalam memahami dan meningkatkan kekagumannya terhadap Al-Qur'an. Dengan Terjemah Per Kata, pembaca bukan sekadar memahami isi kandungan Al-Qur'an secara umum tetapi pembaca dapat  memahami melalui kalimah demi kalimah, kata demi kata bahkan huruf demi huruf.

Transliterasi Per Kata (Standard RI)
Memudahkan pembaca mempelajari Al-Qur'an sekaligus mendorong pembaca untuk memantapkan bacaan. Transliterasi Per Kata juga memudahkan para pembaca yang baru mula belajar didalam pembacaan Al-Qur'an. Jangan lupa untuk menghadiri kelas bacaan Al-Qur'an untuk kefahaman yang lebih jelas kerana terjemahan ini hanya sekadar kemudahan di peringkat awal pengajian.

Khat Utsman Thaha (Standard RI) 
Khat Utsmani Thaha merupakan sejenis khat khaligrafi Arab terbaik diantara jenis khat yang lain. Ia memiliki bentuk huruf yang tegas dan mudah dibezakan ketika satu huruf digabungkan dengan huruf yang lain. Ia juga tergolong didalam khat yang paling mudah dan indah bila dibaca. Khat jenis ini digunakan dalam sebahagian besar mushaf di Timur Tengah. Ia disesuaikan dengan standard Lajnah Pentashihan Mushaf Al-Qur'an, Kementerian Agama Republik Indonesia.

Tesaurus
Memuatkan pelbagai informasi dan wawasan yang berkaitan dengan Al-Qur'an, seperti keutamaan surah, keutamaan ayat, serta mengunkap rahsia pengajaran dan nasihat dalam Al-Qur'an.

Dilengkapi dengan:
* Panduan Etika Membaca Al-Qur'an
* Indeks Alfabetic
* Sejarah Pengumpulan Al-Qur'an
* Indeks Doa Dalam Al-Qur'an

Ukuran saiz kitab:
Ia diterbitkan pada ukuran saiz biasa A4 dan saiz kecil A5

Harga:
Saiz biasa A4 - RM75/senaskah
Saiz kecil A5 - RM55/senaskah
SEMUA HARGA FREE POSTAGE -SEM

** Untuk pembelian borong melebihi 50naskah bolehlah whatsapp 019-2071946

No comments:

Post a Comment